EET JE FIT

Lig jij regelmatig wakker van:

  • dat je weinig puf hebt, te moe zelfs om te sporten?
  • dat afvallen, of juist aankomen in gewicht maar niet wil lukken, ondanks dat je best gezond eet?
  • onrust in je buik of problemen met je stoelgang?
  • opvliegers en andere overgangsklachten?
  • wisselende stemmingen gerelateerd aan je hormooncyclus?
  • dat het maar niet lukt om van die eeuwige snaaibuien af te komen?
  • stijve en pijnlijke spieren en gewrichten?
  • je opgebrand voelen terwijl je schildklierwaarden na meting oké blijken te zijn?

Dan is het individuele Eet je Fit traject echt iets voor jou.

Hoe ziet jouw leven er uit over 1 jaar, over 5 jaar? Ben je dan vitaal, gezond, zonder diabetes en met een keurige bloeddruk? Ben je blij en trots op jezelf? Is het gelukt om je werk of hobby’s te blijven doen? Sport of zwem je met je (klein)kinderen?

Dat kun jij bereiken. Ik begeleid je hier graag bij. De aanpak van Eet je Fit is geschikt als je serieus aan de slag wilt gezonder en fitter te worden en meer energie te krijgen.

Begeleiding vindt plaats in mijn praktijk in Amersfoort, of via skype of FaceTime. Woon je ver van Amersfoort en wil je toch graag persoonlijk begeleid worden? Dan kunnen individuele gesprekken online gehouden worden, met ondersteuning van email-contact. Dit kan ook voor mensen met een erg volle agenda die graag begeleiding willen.

Maaike: Ik ben niet meer in gevecht maar ik zorg voor mijzelf, in emotioneel én fysiek opzicht. Om af te
vallen hoef ik niet rond te lopen met een knagend hongergevoel maar moet ik er juist voor zorgen dat ik mij verzadigd voel. Tijdens het Eet je Fitprogramma was het weldadig dat er aandacht was voor mijn neiging tot emotie-eten, zonder veroordeling. 

Ik had natuurlijk wel sneller resultaat gewild! Je hebt me geholpen om consequenter te worden in mijn eetpatroon en ook na een afwijking (géén zonde) de draad weer op te pakken. Het resulteert tot nu toe in een heel langzame daling van mijn gewicht – vanochtend 68,3! een nieuw record sinds dit voorjaar. En ik ben er relaxter in geworden. Het gaat meer om gezondheid en uitstraling dan om mijn uiterlijk.

Intensieve begeleiding, wat houdt het in:

Doelen stellen – plannen maken – acties uitvoeren – belemmeringen wegwerken – successen vieren – onderliggende patronen veranderen – volhouden en nog meer succes behalen!

Hoe gaan we dit samen doen?

-We starten met een gratis vitaliteits-check (waarde € 60).  Je kunt je direct aanmelden onderaan deze pagina of eerst even bellen als je dat fijner vindt.

A: Intensief start traject van 12 weken.

Vijf keer een voortgangsgesprek (live of via skype), de overige zeven weken contact per email. Investering: jouw inzet en € 447,= (of 5 x € 90,00)

Week 1 Gesprek: Hoe ziet jouw leven er momenteel uit? Wat kun je en wil je op korte termijn veranderen aan je eet- en leefpatroon? Hoe zorg je voor meer beweging? Doelen en actieplannen voor 3 maanden en de 1e week. ‘Een doel zonder plan is een wens’

Week 2 Email: Voedings- en beweegdagboek bespreken – evaluatie van 1e week – plannen bijstellen – resultaten bespreken.

Week 3 Gesprek: Wat is er gelukt in twee weken? Successen?

Week 4 en 5 Email: Wat valt tegen, wat zijn lastige punten? Zijn er praktische- of organisatorische problemen? Wat heb je nog nodig?

Week 6 Gesprek: Belemmeringen, tegenslagen en successen.

Week 7 en 8 Email: Zie als hierboven.

Week 9 Gesprek: Wat heb je nodig om je nieuwe eetpatroon vol te houden? Welke situaties hebben aandacht nodig? Hoe pak je na een de draad weer op als het even lastig is?

Week 10 en 11 Email:  Zie als hierboven.

Week 12 Gesprek en evaluatie: Zijn je doelen bereikt? Is het gelukt de eerste stappen te zetten naar een gezonder eet- en leefpatroon? Wat zijn je vervolgdoelen? Hoe zorg je blijvend goed voor jezelf?

Je ontvangt een persoonlijke map die per week wordt aangevuld met informatie die jou op weg helpt.

Ineke: Door het ‘Eet je Fit programma’ weet ik nu hoe ik gezond kan eten en bewegen. Ik ga beter om met mijn schildklier aandoening en ik leef en kies bewuster. Het komt er op aan dat ik het ook echt ga inplannen in mijn leven. Bv een weekprogramma maken qua eten en bewegen. Je begeleiding was grondig, empatisch en prettig! Het werd uiteindelijk een totaalaanpak vanuit mijn persoonlijke situatie.

B. Vervolg traject van 6 maanden:

1 x per maand gesprek en 1 x per maand email contact
Investering: jouw inzet en € 447,= (of 5 x € 90,00)

B. 6 maanden vervolg traject:

Traject B is bedoeld als vervolg op traject A. De bedoeling van het vervolgtraject is begeleiden en monitoren van hoe je je nieuwe leefstijl integreert in het dagelijks leven. Zo nodig kun je nieuwe doelen stellen en maken we op basis daarvan een vervolgstappenplan. Daarin leer je je nieuwe eet- en leefgewoonten vol te houden. Je ervaart dat je bij tegenslagen zoals ziekte, blessure, stress op het werk, zieke ouders of kinderen misschien even van je nieuw ingeslagen pad afgaat, maar daarna ook snel de draad weer oppakt. Dat is de praktijkervaring van veel van mijn cliënten.

Wat levert het je op?

  • Je krijgt meer energie en regie over je eigen gezondheid.
  • Je raakt het zwembandje rond je middel kwijt.
  • Je bloeddruk en/of cholesterolwaarden dalen en je kunt mogelijk met minder medicatie toe.
  • Je merkt dat Echt Eten heerlijk is, je mist de pakjes en zakjes niet eens.
  • Je ervaart dat bewegen leuk is, en je hoeft echt niet meteen 3 x per week naar de sportschool.
  • Je leert genieten van voor jezelf zorgen en ontdekt dat gezond eten heerlijk kan zijn!
  • Je bent blij en trots op jezelf.

Op basis van welke adviezen begeleid ik je?

In mijn advisering ga ik uit van Echt Eten, verse natuurlijke voeding liefst biologisch. Als je aan je vitaliteit wilt werken is het nodig om dagelijks gezonder en zo volwaardig mogelijk te eten. Én meer te bewegen. Lijkt logisch, maar is voor veel mensen in de praktijk lastig genoeg! Het eten van drie voedzame maaltijden per dag en zo nodig een klein gezond hapje tussendoor is goed te doen en houdt je bloedsuikerspiegel stabiel.

Ook als je vegetarisch, plantaardig, Paleo of koolhydraat arm eet, kan ik je daar in begeleiden. Mijn begeleiding richt zich vooral op: lange termijn doelen voor ogen zien – een doel zonder plan is een wens – jou helpen aan meer energie en gezondheid op een manier die aansluit bij jouw leefsituatie.

Vergoeding? De begeleiding kan in veel gevallen (deels) vergoed worden vanuit de aanvullende verzekering, afhankelijk van je verzekering en de polisvoorwaarden.

Individuele sessies op afspraak: Als je een programma van 3 of 6 maanden niet passend vindt, dan zijn in overleg individuele sessies op afspraak mogelijk. De kosten hiervan zijn € 95,00 per consult.

Wil je eerst meer informatie? Neem dan via onderstaand formulier contact met mij op, of bel mij 06 – 442 869 34.

Pin It on Pinterest