Slank en Fit door Echt Eten

preventieprogramma voor vrouwen 40+
N

Ben je vaak moe en heb je onbedwingbare zin in zoet, vlak na het eten?

N

Ben je helemaal klaar met dat hinderlijke zwembandje rond je middel?

N

Voel je je dan weer vrolijk, dan weer in de put? Om gek van te worden…

N

En heb je regelmatig een opgeblazen buik vlak na het eten? Je lijkt wel zwanger…

Hoe mooi zou het zijn als je nog 30 gezonde jaren voor de boeg hebt! Anders eten is de sleutel!

Zou jij graag:

N

genoeg energie willen hebben om te kunnen doen wat je leuk vindt?

N

een paar kilo willen afvallen die er dan ook voor altijd af blijven?

N

een stabieler humeur willen?

N

rust in je buik hebben en een stabiele darmfunctie?

Dan is dit preventieprogramma écht iets voor jou!

8 x op vrijdagochtend van 9:30-12:00 uur

Binnenkort verschijnen hier de data voor het najaar van 2017

Maximaal 12 deelnemers

Kosten: € 265,00. 

Vanuit je aanvullende verzekering is (gedeeltelijke) vergoeding soms mogelijk.

Locatie: Wijkcentrum De Driehoek, Woestijgerweg 3, 3817 SB Amersfoort

PROGRAMMA

Bijeenkomst 1:

Een gezonde leefstijl aanleren doe je het beste in kleine stapjes. Het aanleren van nieuwe gewoonten kost nou eenmaal tijd en aandacht. Een proces van vallen en opstaan. Je wordt je bewust van je gewoonten, denk- en eetpatronen en leert hoe je ze geleidelijk verandert.
Waarom vele crash-diëten en Weight Watchers nog steeds bestaan? Omdat ze op lange termijn niet werken komen cliënten steeds weer terug. Deze aanpak leidt zelden tot een blijvend gezonde leefstijl. 80% gezond eten en 20% ‘feest-eten’ is meestal lang vol te houden. Bewust kiezen is de sleutel.

  • Wat zijn je lange termijn doelen?
  • Je maakt een Persoonlijk Actie Plan: PAP. Wat ga je doen? Waar stop je mee? Waar ga je mee door? Jouw plan is leidraad tijdens het programma.
  • Bewerken van voeding: hoe werkt het en wat zijn de gevolgen?

Bijeenkomst 2

Waarom val je niet af?

Soms lijkt het alsof je dik wordt van de lucht. Gezonder worden is dan stap één. Lever, darmen en bloedsuikerbalans spelen een cruciale rol bij het verkrijgen en behouden van een gezond gewicht.

  • Een handige basisvoorraad in je kelderkast? We maken een lijst.
  • Hoe ziet een basis gezond voedingspatroon er uit?
  • Hoe eet je gemakkelijk meer groenten: maak kennis met groente smoothies en leer hoe je thuis gemakkelijk verse kiemen kweekt.

Bijeenkomst 3

Blij door een juiste bloedsuikerbalans

‘Change your food, heal your mood’. Voeding, emoties en eetgedrag hebben meer met elkaar te maken dan je denkt. Depressie is een signaal, geen ziekte. Hoe leer je de taal van je lichaam verstaan?

  • Waarom suiker, (koe)zuivel, glutenbeperkt?
  • En wat is Glycemische lading?
  • Je ontbijt bepaalt je energie voor de rest van de dag.

Bijeenkomst 4

Darmen in balans, hoe krijg je dat voor elkaar?

Onze darmen zijn het centrum van de spijsvertering, daar gebeurt het. Voedingsstoffen worden opgenomen, afvalstoffen uitgescheiden. Als het allemaal goed gaat tenminste. Hoe houd je je 1 1/2 kilo darmbacteriën te vriend? En wat is hun favoriete voeding eigenlijk? Hoe ontstaan darmklachten en belangrijker, hoe pak je ze aan? En darmreiniging of vasten, zin of onzin?

  • Lekker lunchen zonder brood, ja dat kan!
  • Hoe ziet een basis gezond eetpatroon er uit?

Bijeenkomst 5

Eerlijke eiwitten en gezonde vetten

Eiwitten en vetten zijn cruciaal om je meer verzadigd te voelen. En meer verzadiging betekent: minder behoefte aan zoet. 60-70% van ons voedsel zouden we binnen moeten krijgen via eiwitten en vetten. Gezonde vetten zijn nodig om ontstekingen te voorkomen. Welke dan?

  • Slimme snacks voor tussendoor en op je werk.
  • Eiwitbronnen plantaardig en dierlijk, de beste keuze.
  • Lekker Vet, hoe kies je dat?

Bijeenkomst 6

Omgaan met emoties

Hoe is jouw emotionele intelligentie? Leer je (onderdrukte) emoties kennen en ze reguleren. Maak kennis met de 5 basis emoties en kijk hoe ze jou beïnvloeden. En hoe je kunt leren ze steeds meer te sturen zodat jij de regie houdt. Wat hebben emoties eigenlijk met eten te maken?

  • De vijf basis emoties
  • De RET techniek
  • Emotie eten de baas.

Bijeenkomst 7

Slaap je slank: over ontspannen, bewegen en opladen

Stress komt uit verschillende hoeken. Wist je dat een verstoorde hormoonbalans of bepaald medicijngebruik ook stress geven? Interne stress. Regelmatig aan de oplader dus. Wat is jouw oplader eigenlijk? En geniet je ’s nachts van een diepe verkwikkende slaap?

  • Slaap je slank, voorwaarden voor een verkwikkende slaap.
  • Cardio fitness of krachtraining. Of beide?
  • Wat ontspanning doet met je hormoonbalans.

Bijeenkomst 8

Doelen bereikt?

Hoe ziet jouw Persoonlijk Actie Plan (PAP) er uit? Heb je je doelen behaald? Wat kun je doen om je nieuwe levensstijl vast te houden. Wat werkt goed, waar moet nog aan geschaafd worden?

  • Wat heeft dit programma je opgeleverd?
  • Wat is er verder nodig?
  • Welke volgende stap neem je?

Kennismakingsgesprek

Voorafgaand aan het programma nodig ik je uit voor een intake- en kennismakingsgesprek om te bespreken of het programma aansluit bij jouw vraag. Dat gesprek is gratis als je daarna besluit om mee te doen. Natuurlijk is er in dit preventieprogramma alle ruimte voor jouw persoonlijke vragen. Voordeel van het werken in een groep is dat we elkaar inspireren en tips & trics delen. Mijn doel is jou op weg te helpen naar een leefstijl die bij jou past en die je meehelpt gezond ouder te worden. Nog vragen? Laat het dan graag weten!

Pin It on Pinterest