• darkblurbg

Lig jij regelmatig wakker van:

  • dat je weinig puf hebt, te moe zelfs om te sporten?
  • dat afvallen, of juist aankomen in gewicht maar niet wil lukken, ondanks dat je best gezond eet?
  • onrust in je buik of problemen met je stoelgang?
  • opvliegers en andere overgangsklachten?
  • wisselende stemmingen gerelateerd aan je hormooncyclus?
  • dat het maar niet lukt om van die eeuwige snaaibuien af te komen?
  • stijve en pijnlijke spieren en gewrichten?
  • je opgebrand voelen terwijl je schildklierwaarden na meting oké blijken te zijn?

Dan is het individuele Eet je Fit traject écht iets voor jou.

Hoe ziet jouw leven er uit over 1 jaar, over 5 jaar? Ben je dan vitaal, gezond, zonder diabetes en met een keurige bloeddruk? Ben je blij en trots op jezelf? Is het gelukt om je werk of hobby’s te blijven doen? Sport of zwem je met je (klein)kinderen?

Dat bestaat ook voor jou. Ik begeleid je hier graag bij. De aanpak van Eet je Fit is geschikt als je serieus aan de slag wilt om gezonder en fitter te worden en meer energie te krijgen.

Begeleiding vindt plaats in mijn praktijk in Amersfoort. Woon je ver van Amersfoort en wil je graag persoonlijk begeleid worden? Dan kunnen individuele gesprekken ook via Skype of FaceTime gehouden worden, met ondersteuning van email-contact. 

Intensieve begeleiding, wat houdt het in:

Doelen stellen – plannen maken – acties uitvoeren – belemmeringen wegwerken – successen vieren – onderliggende patronen veranderen – volhouden en nog meer succes behalen!

Hoe gaan we dit samen doen?

We starten met een gratis telefonische intake om te bepalen welke begeleidingsvorm het beste bij jou en jouw vraag past. Je kunt kiezen voor het Eet je Fit programma dat hieronder beschreven staat. Vind je losse consulten fijner dan is dat ook een optie. 

A: Intensief start traject van 12 weken.

Vijf keer een voortgangsgesprek (live of via skype), de overige zeven weken contact per email. Investering: jouw inzet en € 447,= (of 5 x € 90,00)

Week 1 Gesprek: Hoe ziet jouw leven er momenteel uit? Wat kun je en wil je op korte termijn veranderen aan je eet- en leefpatroon? Hoe zorg je voor meer beweging? Doelen en actieplannen voor 3 maanden en de 1e week. ‘Een doel zonder plan is een wens’

Week 2 Email: Voedings- en beweegdagboek bespreken – evaluatie van 1e week – plannen bijstellen – resultaten bespreken.

Week 3 Gesprek: Wat is er gelukt in twee weken? Successen?

Week 4 en 5 Email: Wat valt tegen, wat zijn lastige punten? Zijn er praktische- of organisatorische problemen? Wat heb je nog nodig?

Week 6 Gesprek: Belemmeringen, tegenslagen en successen.

Week 7 en 8 Email: Zie als hierboven.

Week 9 Gesprek: Wat heb je nodig om je nieuwe eetpatroon vol te houden? Welke situaties hebben aandacht nodig? Hoe pak je na een de draad weer op als het even lastig is?

Week 10 en 11 Email:  Zie als hierboven.

Week 12 Gesprek en evaluatie: Zijn je doelen bereikt? Is het gelukt de eerste stappen te zetten naar een gezonder eet- en leefpatroon? Wat zijn je vervolgdoelen? Hoe zorg je blijvend goed voor jezelf?

Je ontvangt een persoonlijke map die per week wordt aangevuld met informatie die aansluit bij jouw vragen.

Losse consulten

Als je een programma van 3 of 6 maanden niet passend vindt, dan zijn individuele sessies op afspraak ook mogelijk. De kosten hiervan zijn € 95,00 per consult.

Wat levert het je op?

  • Je krijgt meer energie en regie over je eigen gezondheid.
  • Je raakt het zwembandje rond je middel kwijt.
  • Je bloeddruk en/of cholesterolwaarden dalen en je kunt mogelijk met minder medicatie toe.
  • Je merkt dat Echt Eten heerlijk is, je mist de pakjes en zakjes niet eens.
  • Je ervaart dat bewegen leuk is, en je hoeft echt niet meteen 3 x per week naar de sportschool.
  • Je leert genieten van voor jezelf zorgen en ontdekt dat gezond eten heerlijk kan zijn!
  • Je bent blij en trots op jezelf.

Wat is de basis van de adviezen?

Echt Eten, verse natuurlijke voeding liefst biologisch is uitgangspunt. Als je aan je vitaliteit werkt is het nodig om dagelijks gezonder te eten. Én meer te bewegen. Lijkt logisch, maar is voor veel mensen in de praktijk lastig genoeg! Het eten van drie voedzame maaltijden per dag en zo nodig een klein gezond hapje tussendoor is voor de meeste mensen goed te doen. Het houdt je bloedsuikerspiegel stabiel.

Een vegetarische, plantaardige, Paleo of koolhydraat arme leefwijze kan ook. Het gaat vooral om lange termijn doelen voor ogen zien – een doel zonder plan is een wens – jdie ou helpen aan meer energie en gezondheid op een manier die aansluit bij jouw leefsituatie.

Vergoeding? De begeleiding wordt in een aantal gevallen (deels) vergoed vanuit de aanvullende verzekering, afhankelijk van je verzekering en de polisvoorwaarden. Hier vind je meer informatie. Ik ben aangesloten bij BATC, Beroepen Associatie Therapeut en Consument.

Ik wil graag meer weten over het Eet je Fit programma.