(Dit programma is in opbouw.)

'Waarom hebben sommige mensen overal energie voor, een gezond gewicht én zijn ze meestal vrolijk? En waarom hebben anderen veel lichamelijke klachten, zijn alsmaar moe en worstelen met hun gewicht?' Dat vraag jij je vast weleens af.

 

Hebben die energieke mensen soms een geheim dat ze zorgvuldig verborgen houden en aan niemand doorvertellen? Gelukkig niet! Je kunt hun geheimen leren kennen in dit programma en belangrijker, ze gaan gebruiken!

 

Wat deze mensen doen om fit te blijven, leer jij in dit leefstijlprogramma de komende 8 weken. Een gezonde leefstijl draait om de balans tussen Voeding, Beweging en Ontspanning. Onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er zijn een aantal belangrijke stappen te nemen. Je weet na afloop precies wat werkt en niet werkt, wat je vooral wél kunt doen om jouw gezondheid een boost te geven. En hoe je vandaag al stap één kunt zetten.

 

Voor wie is dit programma bedoeld?

Eet jezelf beter in 8 weken heb ik gemaakt voor mensen zoals jij die willen onderzoeken wat zij zelf kunnen doen om zich fitter en gezonder te gaan voelen. Als je jezelf in één of meer van de volgende punten herkent, is dit programma heel waardevol voor je:

  • je wilt graag wat kilo’s afvallen maar de moed ontbreekt en je hebt al verschillende diëten geprobeerd.
  • je voelt je al moe als je opstaat en hebt nergens zin in.
  • je hebt last van wisselende, soms depressieve gevoelens.
  • je hebt een haat-liefde verhouding met eten.
  • je hebt steeds meer chronische klachten, is dit ‘normaal’ als je ouder wordt?
  • je bent teveel met eten bezig en hebt last van naaibuien of emotie eten.
  • je gebruikt medicijnen en wilt daar graag vanaf, maar je hebt geen idee hoe je dat aan moet pakken.

 Als je dit programma gevolgd hebt

  • snap je dat gezondheid af hangt van de balans tussen voeding, beweging en ontspanning/slaap.
  • weet je wat Echt Eten is en welke voeding jou gezonder maakt.
  • weet je hoe je voor jou het beste voedsel kiest met de meeste voedingstoffen.
  • snap je dat jouw klachten geleidelijk zijn ontstaan, en dat tijd en geduld nodig is om je gezondheid weer op te bouwen.
  • weet je dat gezondheid niet zit in een dieet van een paar weken, maar dat een 80% gezonde leefstijl jou veel vitaler maakt.

Stap voor stap.

Ben jij een ‘alles-of-niets’ type, dan lees je alle 8 stappen van dit programma vast graag in één keer door. Dat is prima. Ben je iemand die liever de tijd neemt, ook prima. Kies jouw tempo en ritme. In mijn praktijk zie ik dat je jouw lange termijn doel gemakkelijker bereikt als je kleine stappen neemt en geduld hebt. Daarom raad ik je aan om voor elke stap minimaal een week de tijd te nemen.

 

Elke stap begint met een actie, iets waarmee je aan de slag gaat. Bij elke stap hoort ook achtergrondinformatie, kennis die je helpt bij de uitvoering. Als je weet waarom je iets doet is het makkelijker om bij je motivatie te blijven.

 

Wie ben ik?

De relatie tussen voeding en gezondheid is een gebied dat ik al heel lang mateloos interessant vind. Geïnspireerd door een oom die zich verdiepte in de macrobiotiek, begon mijn speurtocht in de jaren 80 van de vorige eeuw. De leer van Yin en Yang. Ik heb de jaren die volgden verschillende manieren van eten uitgeprobeerd. Macrobiotiek, vegetarisme, veganisme, koolhydraten en eiwitten apart eten….

 

Helemaal plantaardig eten hield ik niet lang vol, ik hield voortdurend trek. Ik at te weinig volwaardige eiwitten en vetten leerde ik later. Daarna ging ik voor biologisch, dat was niet zo moeilijk want ik werkte destijds in een natuurvoedingswinkel. Mijn dochter ging in 1996 naar de Vrije school en daardoor liep ik tijdelijk een antroposofische koers.

 

Wat ik van deze speurtocht geleerd heb? Er bestaat niet éen leef- en eetwijze die voor iedereen werkt. De Eskimo’s bijvoorbeeld eten alleen maar walvis, meer is er niet te eten op de Noordpool. In Tropische landen wordt weer veel meer fruit gegeten, en geen walvis. Om maar twee uitersten te noemen. Uiteindelijk ben ik mijn eigen ‘goeroe’ geworden en help mijn cliënten ook om vooral hun eigen koers te ontdekken

 

Ik eet het liefst onbewerkt voedsel, wat alle voedingswaarde en levenskracht van nature nog in zich heeft. Echt Eten dus, tegenwoordig zelfs deels uit mijn eigen moestuin. Hoe leuk is dat! Voeding van het seizoen, van dichtbij en zo vers mogelijk.

 

En ik zie bij mijn cliënten dat dit goed werkt. Ik werk sinds 2012 als voedings- en leefstijlcoach. In mijn vorige leven was ik actief als maatschappelijk werkende. Genoeg ervaring in het begeleiden van mensen op weg naar hun doel. Daarnaast heb ik verschillende aanvullende HBO-opleidingen op orthomoleculair gebied gevolgd en heb ik kortgeleden een opleiding tot leefstijlcoach afgerond.

 

Met regelmaat kook ik voor cliënten die door voedingsaanpassingen aan verbetering van hun gezondheid werken. Met bijzondere resultaten. Wat is voeding krachtig!

 

Verder organiseer ik workshops, kooklessen, groepsprogramma’s en inspiratielunches waar ik er erg van geniet. Niks leuker dan mensen zoals jij te laten kennismaken en proeven van (h)eerlijk eten. Daarnaast begeleid ik cliënten individueel op maat.

 

Je leest hier meer over mijn achtergrond en begeleidingsmogelijkheden.

 

Eet jezelf beter in 8 weken:

 

Stap 1: Start met een voedingsdagboek als 0-meting.

Stap 2: Een voedzaam ontbijt bepaalt jouw dag.

Stap 3: Bouw aan een beweegpatroon dat past bij jou.

Stap 4: Een koolhydraat- arme lunch, zonder after-lunch dip.

Stap 5: Hoe is het met jouw darmen, zorg je er goed voor?

Stap 6: Werk aan een voedzame avondmaaltijd, vet- en eiwitrijk.

Stap 7: Stress en ontspanning en slaap, hoe beïnvloeden ze jou?

Stap 8: Hoe ga je verder? Maak een Persoonlijk Actie Plan.

 

Geïnteresseerd?

Toegang tot het Eet jezelf beter programma kost .... Klik op de knop hieronder om je aan te melden.

Aanmelden voor Eet jezelf beter

 

Disclaimer

Eet Echt Eten heeft haar best gedaan om de informatie in dit programma zo correct mogelijk en naar waarheid te publiceren. Deelname aan het Eet jezelf beter in 8 weken programma doe je op eigen risico. Eet Echt Eten geeft geen garantie op de juistheid, volledigheid, of toepasbaarheid van de inhoud van het programma. Eet Echt Eten is in geen enkel geval aansprakelijk voor welke schade dan ook. Bespreek veranderingen in je eetpatroon eerst met je huisarts, zeker wanneer je medicatie gebruikt. De informatie in dit programma is niet bedoeld voor het diagnosticeren en/of het genezen, behandelen van ziekten. Op de inhoud van het programma is auteursrecht van toepassing. Alle rechten zijn voorbehouden. De inhoud mag niet zonder schriftelijke toestemming van de auteur worden gekopieerd of gebruikt.